Latest News

Billboard Confirm Lil Wayne’s “Tha Carter V” Album Will Drop In 2014, Say It Will Sell Around 500K In First Week

Fri, Oct 17, 2014 by

Billboard Confirm Lil Wayne Tha Carter 5 Album Will Drop In 2014, Say It Will Sell Around 500K In First Week

Billboard recently wrote an article about if we will ever see a music artist sell over 1 million copies of their album in the first week again. With the digital sales down to a new low in 2014, Billboard do not believe it will be done again even though two artists who have done it before both have albums dropping before the year ends.

These two artists are Lil Wayne and Taylor Swift, who will be releasing their Tha Carter V and 1989 projects in 2014. Billboard have said that Taylor‘s album is projected to sell 750,000 copies in the first week and Wayne is projected to sell around 500,000 copies in the first week.

Will the U.S. music industry ever see another first-week million-selling album? That was an open question even as the CD suffered double-digit sales declines for the last seven years. But with digital sales down 11.5 percent in the first nine months of 2014, industry executives are almost universally doubtful that any album can hit the mark, even though both Taylor Swift (whose Speak Now and Red scanned 1.1 million and 1.2 million units in their debut weeks in 2010 and 2012) and Lil Wayne (1 million and 964,000 for Tha Carter III and Tha Carter IV in 2008 and 2011) have albums due by the end of 2014.

“I don’t know if anybody can do it, except maybe Adele,” says Trans World’s Ish Cuebas. (The follow-up to Adele’s 11 million-selling 21 isn’t due until 2015 at best.) “I was shocked that Justin Timberlake came so close,” Cuebas continued.

Swift has a chance, but prognosticators are doubtful: Her 1989 LP, due Oct. 27, initially projected to sell 1.1 million, was revised down to 750,000 after other titles in the quarter fell short (Wayne’s Carter V is expected to sell around 500,000).

“If anyone can still do it, Taylor can,” says a senior Nashville executive. “But it will be very difficult, even for her.”

Via Billboard

Share and Enjoy:

Tags: , , , , , , , , , , ,

  • [Original] Gudda Gudda

    well i think everyone knows it wont sell a milli with this amazing promo they have been doing for the album *sarcasm*

    • I bet if they had promoted it better it would be looking at least 800k

      • fewcha

        easily

    • we got london on the track

      The truth is no one cares but hardcore Wayne fans, there is no hype because all of the singles are mediocre at best
      best…even 6 foot 7 destroys all of the C5 singles.

      • YMCorey

        You’re fucking right

      • YoungJT1092

        Idk, Moment does slay the whole C4 album to me.

    • Miikeey

      fuck a promo

      • Kid Buu

        Fuck a promo??…that’s like saying I want this album to fail

        • Miikeey

          dont need it

          • TRUKFIT

            YES IT DOES

            • Miikeey

              alot of people are expecting it to get pushed back… but what if it really comes out in 9 days?

          • Me WLPjr

            I’m more like “fuck your props” I want that good hip hop!

  • Ya heard

    Taylor will easily sell more than weezy so if she can’t do it then weezy won’t sell 1 mill

  • Anonymous

    Next week we will either get a new single or they will announce Carter Five has been pushed back to December or some gay shit like that

    • [Original] Gudda Gudda

      probably the pushback
      i know nicki dropping at the end of november
      but c5 could drop early november
      then again that would only be a 1 week pusback lol

      • Me WLPjr

        Birdman 100 albums starting now till next year

    • Me WLPjr

      Or nothing, it drops this last week, GOAT album and ya’ll had negativity towards it should be happy we getting it

  • TheTruth

    Wayne fans, we can’t let wayne sell just 500K first week. We gotta actually by this album!! Lets get this mill again!!

    • Patrick H

      I’m buying two copies.

      • TUNE

        THE CARTER V
        IS GONNA BE SOOOOO
        FUCKING GOLD
        D6C5$$

    • fewcha

      500,000 is good for a rap album in 2014

      it will probably be platinum in 1 month

    • MAD£A

      Bruh … Why tf you care.. Static Major is the reason C3 sold the milli in the first place .. No lollipop.. No milli in the first week

      • fewcha

        yea sure u believe that

      • Linoh Locc

        Stfu ebola ass nigga Lmao

      • Greatest ever

        Yea static major was a satanic sacrifice for wayne to blow up the way he did.

        • Billy Sanders

          Tru

        • deven

          Why you gotta be a conspiracy theorists

      • CHF

        C4 was without static major and sold 996,000 copies in its first week, so .. your argument sux ;]

        • MAD£A

          Because since C3 people are trying to make his Carter albums sell a milli.

          Proof.. C4 ended up being average

          The songs he has dropped this year have been half ass to subpar & yet .. yall still want it to sell a milli.. Why is CV selling a milli even a topic? Why not will it be a great album.. Bc nobody gives a damn. It’s just instilled in yall head to sell a milli for no reason

        • Sk

          964,000 actually

    • youngtune410

      I dont think we should be worried because if the album is just ok it’ll do 500 easily but if wayne actually delivers (which I think he will) it will continue to sell. But those numbers are great considering wayne is not in his prime and kanye and jay do similar numbers too I’d rather him give us a great album rather then an ok album that sells like C4

    • Fuck tha Fame

      Dude 500k is fucking great , but i do want him to beat eminem again for those eminem stans that never want to take their L

      • shadyxv

        hey dumbass eminem already won mmlp2 first week 792,00 so take that L u faggot

        • Jeff

          hey u there yeah you shadyxv, I love Eminem and Tunechi but u gotta stop dickriding and realize that eminem ill never be eminem anymore! I felt so Psyched when i was waiting for MMLP2 but man it sucked. i’m not even trying to be mean man. he does so many collaborations ith all these stupid pop singers and that shits for girls man. Eminem just doesn’t have it anymore but who knows man, maybe he’ll recover like lil wayne has but i don’t think so. just think about all the shit he’s released this year, calm down, guts over fear, twerk it. all those tracks sucked.

        • YoungGod

          Wayne shitted on that

    • YMCorey

      Nigga I’m not buying Wayne’s album 5 times so he can get richer

    • Ye’

      Dude 500k is crazy numbers these days that is super good

    • 1 Gutta

      hahaha smsh
      wish yall knew how smart tune is hahaaa

    • Sk

      Is it the same as buying it on iTunes as it would be buying the CD??

      • TheTruth

        es

    • TheTruth

      Its an honor to be top comment. lol

    • jaleel bell

      Even tho I’m struggling,IM WILLING TO BUY 3!

  • 500k ain’t that bad

    I thought it may only sell 300k cause no one buys albums anymore

    The game album that just dropped is only going to sell 20 to 30k in the first week

    • fewcha

      and the game’s album is dope as fuck hahaha

      • Raz!

        I Agree, I love that album….

      • Bang

        too many features

        • Kdawg

          I kinda enjoyed his features. Was a new listen, and it brought out some nices flows/verses from Game. Really and Black on Black are dope songs.

    • Red Ketchup

      Year of the wolf sucks. His worst album too date.

  • b-dub

    I’ll buy it on itunes. And if i really like it, a CD copy as well. But thats not lookin like anytime soon so…Lil Wayne’s: Tha Carter V Oct. 33rd

    • fewcha

      it would help if they added it to iTunes for ppl to pre-order

      • b-dub

        dont they need the tracklist to do that?

        • Raz!

          No they dont…..

  • zuez

    All of us weezy fan know c5 will sell 500k that day it comes out….we will get weezy at a milli week one

    • Patrick H

      I don’t think so, Wayne aint as popular as he once was.

      • fewcha

        exactly

        weezy aint as popular as he was years ago

        • Ye’

          Nobody is as popular as wayne was don’t just compare him to himself

          • Real

            So true, nobody had has the huge fame wayne had in 2008. That’s fo so

    • Fuck tha Fame

      500k in a day wtf it would take 4-5 lolipop/how to love songs out lol

  • Patrick H

    At least we know if it doesn’t drop in 11 days we will still get the album before 2015.

    • [Original] Gudda Gudda

      lol if it drops december 31st

    • MAD£A

      Everybody so quiet bc their waiting on Kendrick. Even Big Krit said Kendrick inspired him to make his album he just dropped.. I’m sure J cole & kendrick dropping epic albums ending the year. Wayne out of his league in these day. Stay in Wayne’s World

      • Money

        Nah hella ppl are looking forward to carter 5 cuz mannie fresh is back workin with weezy.. His album is more anticipated than jcoles nd big krit for sure

      • Ye’

        Nobody talks about kendrick no more he already had his prime Lol

      • TRUKFIT

        STOP HATING 24/7

      • This Nigga

        You are one reaching, pathetic ass nigga. Such a Kendrick fan, but sittin on a Wayne fan site.

      • Malik

        Really Kendrick waiting to see what Wayne is going to do.

  • espo

    on the real, if we could, actually BUY this album!! don’t be cheap and download it support Tune. we want that milli

    • MAD£A

      Let it the fuck go! Wayne get his money.. Drake’s.. And Nicki’s .. Static MaJor 90% of the reason this milli in 1 week started. No lollipop.. No milli

      • Tygas

        Carter 4 pretty much sold a mill in one week too and there wasnt no static major lollipop track

        • jwade2144

          Was just about to tell this bitch nigga the same thing

        • MAD£A

          why the hell do you think.. Bc of C3.. It has started a chain reaction to want his carter albums with his fans just to say it sold a,milli.. I mean the songs he dropped have been half ass & yall still want the milli for c5..

          C4 was a subpar forgettable album so the hype for CV decreases.. You hear more about worrying if it sales a,milli than the albums quality

          • Tygas

            lol it took u 4 hours to pretty much tell me nothing, haha thanks for the reply tho

            • MAD£A

              Shut your delusional ass up. You know wtf I said is the truth. Yall want CV to sell amilli for no reason.. Same thing happened with C4..

              C3 happened naturally bc of Static Major. & sorry for taking 4hours to check my email to reply to your bitch ass

              • Tygas

                The thing is i saw u post a comment after i posted this and u didn’t reply still.. And y u getting mad over ppl thinking its gonna sell a mill who cares dude seriously… It doesn’t matter about anything as long as he makes this album another Classic which I know he will cause he hasn’t worked this hard since c3, and if u disagree dnt reply and if u dont like lil wayne dont come on this site cuz no matter what u say nobody will agree with u and everyone is goi for weezy as u noticed this is a LIL WAYNE FANSITE… Y go on a site of spmebody u dislike lol it doesn make sense

              • jwade2144

                First off you are that bitch ass madea account always talking shit and hatin for no damn reason. And everyone talking about static major the only reason wayne sold a milli well how about got money or a milli or Mrs officer all songs that also slayed the radio so your point is null and invalid

          • This Nigga

            And why you on here discouraging people wanting it to sell a milli first week? There’s people sayin they don’t think it’ll happen, but you providing all these theories and getting pissed wanting people to shut up about it. And it’s the plain and simple fact that you don’t want it to sell and do well cuz NONE OF YOUR FAVORITE RAPPERS COULD DO IT! Pathetic nigga.

      • K.Will

        To be honest Classic hit singles like Lollipop promoted the album really well. CV not really getting the hits that it deserves. But I think he wants this album to be for his true fans. Therefore fuck a million.

  • alejandro santana

    damn tez the rabbit where the lead single of weezy carter v

    • [Original] Gudda Gudda

      yep krazy cant be it lol

      • alejandro santana

        gudda krazy a really crappy song the song of frog

        • fewcha

          tell me something i don’t know

  • fewcha

    finally some carter 5 news

    hopefully tracklist drops soon

  • 100believedat

    Im buying 1,000,000. Myself.

    • Choppa

      Ok birdman calm down

  • Choppa

    Them numbers suck

  • Weezy

    I’m predicting 1mil it’s wayne

    • Raz!

      Billboard predicted C3 and C4 would sell 1 mill too, it’s different with this album…..

  • Fuck tha Fame

    Bruh 500k is ridiculous in hip hop in 2014 with no hype single or great promo … Wow

    • triggacity_813

      Right!!! With no official C5 songs out that’s great

      • fshn killa

        believe me and krazy are official c5 songs

        • Real

          Believe me was a semi hit, it is a good single for ianahb albums standard but not for the carter series, krazy didn’t even chart so don’t even count that one

      • Raz!

        Krazy is for sure……

  • Madcool

    Yeah 990 000 first week I think weezy can pull it off without promoting it ryt now because he is weezy tha best just wait and see#28 October 2014#Carter 5

    • Fuck tha Fame

      No , he does need a single at least that really gets fans going but if it get pushed back and they release some good singles (very radio friendly) c5 will go far in sales

  • MAD£A

    Nobody gives a damn about CV . If Static Major never made Wayne do lollipop.. The Carter series wouldn’t of sold that milli & wouldn’t be as big.

    Everybody waiting to see if Kendrick gonna shake the rap.world again or flop with the next album

    • Fuck tha Fame

      Need a tissue boy ?

      • MAD£A

        Do you to wipe the shit from your mouth tounging Wayne’s asshole

        • Gtfo

          Like you do with Kendrick…. On a Wayne fan site….lmao. When are you gonna realize you look like a bitch on here? Your name and picture is Madea….lmao. Tyler Perry pretend he a woman and you a Wayne fan pretending to be a hater is that it? Hahaha soon as the album drop and everyone jump back on the Wayne wagon you’ll be leading them

    • devin

      tf up fag

      • MAD£A

        It’s the damn truth.

        • @MFUNDOLILCM

          u annoying dude wayne will sell better that kendrick

          • MAD£A

            Of course he will lmao. But kendrick will be historical content. Not historical numbers like Wayne bc of Static Major that has brainwashed yall to want to put over a million dollars in a filthy rich man’s pockets as fast as uou can within a week for half ass material..

            You know damn well that’s real

    • PurpleDrank !!!

      so why are you on this site ?!

  • Tune

    Idk why yall are so worried about the promotion. Everybody that is a Lil Wayne fan knows about C5 and when it is supposed to drop. I don’t remember the promotion for C4 being that great and it sold 964k first week. It’s just the times we live in now where people don’t buy albums because they will leak for free. Loyal fans will buy it and that’s fine. Idc how much it sells first week, I just want it to be a classic.

    • Fuck tha Fame

      C4 had them monster singles doe

      • Ty Jenkins

        and a mixtape.

  • Miikeey

    idk how ya’ll niggas ain’t hyped

    • E dogg

      I’m hype af less than 2 weeks

    • triggacity_813

      11 days bruh I can’t wait !!!

    • Raz!

      Because I don’t wanna be mad when they announce its pushed back…..

  • 3 new comments below

    I think Wayne is able to do a milli in it’s first week. He needs a dope single with just him on it… sort of like fireman, a milli, lollipop, go dj etc. And he just came off of this year’s biggest tour.

  • he gonna sell a milli
    just because of that article

    • @MFUNDOLILCM

      he need to drop side bitch or any dope track with a meaning like how to love

  • devin

    I THINK THEY SHOULD PUSH IT BACK! !… BUILD UP A BTTER BUZZ AND DROP D6 INSTEAD

    • makes sense

    • Raz!

      As long as I get a new Wayne project I don’t mind……

  • MAD£A

    If it does sell a milli.. It’ll be because of Waynr-Birdman-Drake-Nicki buying copies

    • Miikeey

      you stay hating all day long

  • i need to see a real track list for once

  • Scott

    So it’s not dropping on the 28th of Oct?

  • WAYNE WILL SELL

    FUCK LIL WAYNE WILL SELL A MILLION FUCK I WAS EXPECTING MORE WHERE IS THE FUCKING PROMOTING IS WAYNE SLEEPING ON HIS DICK DON’T PUT US ON SHAME WITH WEAK SALES HOW COME A SKINNY WHITE GIRLS WHO KEEPS COMPLAINING ABOUT HER PERIOD SELL MORE THAN A HIP-HOP LEGEND FUCK WHO LEAKS & ILLEGALLY DOWNLOAD ALBUMS U FUCKING MAGGOTS GET A LIFE IVE NEVER DID SOMETHING LIKE THAT & IM NOT A BILLIONAIRE.. PEACE OUT MUTHAFUCKERS

    • Raz!

      Wat…..

  • realhiphopfan

    Fuck album sales rather have a good quality rap classics album, not a commercial piece of garbage. So longs as C5 is good then im cool.

    • triggacity_813

      YM on the same shit that’s why its motherfuck awards shows & motherfuck the press. The album gon speak for itself

      • realhiphopfan

        Yeah exactly sales are just how popular the album is

    • Ye’

      This is the best comment ever

  • Lil Tunechi

    Wayne posted CV on Facebook

    • Raz!

      That page is ran by office people who are fans and nothing more of Wayne, don’t take that page as a source or anything……

    • Malik

      I really hope you didn’t think Lil Wayne has a facebook

  • Linoh Locc

    Ima buy me a copy nd another one on itunes

    • triggacity_813

      Real shit lol I want the actual CD to this shit cause I know its gonna be classic

  • RJ Brunson

    These are facts: if the tracklist isn’t on iTunes by next Tuesday, C5 getting pushed back to sometime later in 2014. All tracklist are up on iTunes the week before ANY album drops.

    • triggacity_813

      They taking the Beyonce approach..don’t really release anything from or about the album until it drops cause Wayne is the most pirated artist ever..they closing leaks bro. I don’t even think any of the “singles” gonna be on C5..just all new songs maybe believe me

  • weezyftunechi

    500k is still amazing and better than any rapper out there today…yeah for Wayne that is seen as a disappointment but that’s just the standard that he is at…any other rapper did 500k it would be unbelievable

  • U late

    Tevin dwalyn smith is the corniest nigga i knowe hahah

  • 400_Degreez

    Just so y’all know…billboard can’t “confirm” anything

    • Gunwalk

      They just did nigga

      • 400_Degreez

        Billboard has no control over what drops and when its dropping…all they do is count the numbers when it does

  • razor

    You people cant accept facts. I love wayne man but hes not selling a mill in a week. You guys dont work for them. You dont know the best decisions for them.

    • Sk

      Obviously he won’t sell a mill first week, but 500k is fine with me cause I honestly dont care about his sales at all.. i just want the the music to be on point and make yet another classic album which I know he will

      • razor

        Thank you exactly my point. Ive stated it before that most people on this site care more about sales than YM.

  • Why???

    @dannyM can Billboard actually confirm that its dropping this year? Or they just saying it will cause the release date is oct 28 2014

  • aka remix baby

    i personally hope it gets pushed back, dont get me wrong i cant wait to hear it but the final carter needs at least one big single, the only proper music video thats been done has 600 k views on youtube (krazy). i think believe me should of had a video and that would of been the massive singe like love me/6ft7ft

    • Kid Buu

      If it gets pushed I think Wayne should drop a mixtape before C5 is released

  • real shit

    I’m most def expecting c5 to get pushed back now cause why the fuck they saying oct 27th for taylor swift album but for wayne they saying by the end of the year ???? Smfh

  • Nijee

    For Carter V To Sell Million First Week Wayne Need Another Hit Record Like How To Love Or LollIpop

    • Kid Buu

      No, it’s to cliche…we need a beast single nothing but bars and a hard beat

      • PurpleDrank !!!

        yes something new

  • Tramaine Johnson

    In all honesty I’m waiting for Da Other Album, shit like moment & dusse was left overs for C5 and in my opinion those are better songs than krazy, believe me, and grinding.

    • triggacity_813

      I think all those songs are left overs..the only one that might make the album is believe me.

  • Jacob Green

    his features are pri the promo

  • alejandro santana

    Anyway lil wayne no longer ever be released as big single same lollipop or a millie

  • PurpleDrank !!!

    THA CARTER V TRACKLIST

    DOUBLE ALBUM

    OLD SCHOOL PART 1

    01- CV
    02- A DREAM COME TRUE
    03- LEGENDARY ( feat Kanye West )
    04- DEVOL
    05- LA FAMILIA ( feat Young Money & Cash Money )
    06- CARTER TALKS #1
    07- THEY DONT LIKE ME FOR ( feat The game & 50 Cent )
    08- NIGGAS ( feat Nas )
    09- HOLLYGROVE
    10- BADASS BITCH ( feat Mannie Fresh )
    11- MY LIFE
    12- SOLACE ( feat Eminem )
    13- CARTER TALKS #2
    14- KING CARTER
    15- THA BLOCK IS STILL HOT ( feat The Hot Boys )
    16- BIZZY & SHIT ( feat Jay Z )
    17- I MADE HISTORY ( feat Drake )
    18- GONE TILL NOVEMBER

    NEW SCHOOL PART 2

    01- LEGACY ( feat Kendrick Lamar )
    02- K.I.R.N
    03- ADDICTION
    04- RICH FOREVER ( feat Future & Rick Ross )
    05- CARTER TALKS #3
    06- PURPLED ( feat Wiz Khalifa )
    07- BELIEVE ME ( feat Drake )
    08- SLOW DOWN ( feat Jhene Aiko )
    09- HOT SWIMMING POOL ( Teelflii & YG & Tyga )
    10- TROUGH THE PAIN
    11- SWEAT JUICE ( feat Nicki Minaj )
    12- CARTER TALKS #4
    13- I’M THE BULLET NOT THE SHOOTER
    14- GOLD CHAINS
    15- CELEBRATE ( feat YG & Kid Ink & Chris Brown )
    16- DEAR MISS CITA
    17- I’M STILL MAKING HISTORY ( feat Drake )
    18- DONE

    Fake tracklist that i made just for fun 😉

    • Raz!

      Please stop posting these fake tracklists……

      • PurpleDrank !!!

        no it’s good that some fans share their ideas about tha carter v.

    • Jeff

      where’s side bitch, krazy, d’usse and grindin’?

      • PurpleDrank !!!

        i think that side bitch is an old track and krazy, d’usse and grindin all these songs are just promotional. it’s my personal opinion maybe i’m wrong but soon we will hear it 🙂

        • marshmallow

          I hope so

    • Ty Jenkins

      did you just post 50 and game in the same song. smh you have to be under a rock.

      • PurpleDrank !!!

        haha but if he release a songs like that, it’s gonna be awesome because 50 cent and game are dope when they are together.

        • Ty Jenkins

          50 has to be on C5

  • Tuned

    I’m not ok with 500,000, he should at least sell around 750,000 and I hope he does. Really, do you guys want him to sell less than NWTS?

  • kenny

    750k n up at least…..but wayne is still great artist he the only rapper to pull off rock album in still great to me no matter what….im make sure i get my copy no leak for me

    • MAD£A

      But Shanelle played a,big part helping him write songs for the album .. Mainly bc on a rock album.. You can’t just throw out random punchlines .. You need concept.

  • Tunechis_bitch

    I don’t listen to mainstream but shit I wish Wayne could be as popular as he used to be

  • Yo

    Wish we would have gotten a single like lollipop would have really put wayne back in the spotlight

    • MAD£A

      You know why .. Static Major dead.. Face it.. If it wasn’t for him.. Wayne wouldn’t be as big. that lollipop & C3 sales really boosted his career & gave him& his fans a big ass head .. But in reality.. It’s all bc of Static Major

      • jwade2144

        You just a punk ass bitch. Face it.

  • Weezy

    can’t wait to go to hmv on the 28th and actually get my hands on that cd!!!

  • BJ

    I really think they are taking the Beyonce approach and that would be dope, just to hear the album as a whole at one time rather then the radio play out his singles

    • MAD£A

      No the Beyonce approach is more so Kendrick.. He drops end of the year & has no title or release date & 1 single out.

      • James

        God you’re fuckin annoying. Shut. The. Fuck. Up. Punk ass loser.

  • You

    Weezy is having a final listing session tonight!!! For cv it will drop 28th!

    • kizz

      how do you know?

    • Lil Wayne

      Its “listening session” bro

    • tunexx

      Doubt that

  • E dog

    Can’t belive we 10 days away from hearing tha carter V

    • kizz

      its craZy to think we will be hearing possibly the best music he has ever made

      • E dog

        i agree man I know people want singles to promote but him working as hard as he is, is all the promo I need

        • kizz

          we have never got this type of situation before, weezy couldnt record a verse for flow because he was working on c5 didnt go to alot of award nights this this cause he was working also he isnt releasing any singles because him and hes whole team dont have time they are working so hard

          • E dog

            They recorded errbody on tour an he murked that verse I can’t imagine what CV will be like

            • kizz

              he said c5 was amazing and c5 is unexplainable, thats pretty big words for wayne

      • shadow

        overconfident definitely gonna lead to dissapointment.he is not a god to satisfy everyones expectations,so let see….

    • Raz!

      And if it is dropping on the 28th then thats only maybe 5 or 6 days until the leak…..

  • real shit

    If c5 get pushed back passed nicki’s album ima fucking snap I want the album to be great but I’m tired of waiting to I mean look how many times c4 got pushed back and that was a horrible album more like a mixtape I’m just saying this be patient for greatness shit ain’t flying

    • shadow

      its aint horrible,,its a classic,,

      • real shit

        Bruh c4 far from a fucking classic lets kill that shit right now

  • TDub

    Comparing Lil Wayne and Taylor Swift album sales is like Jay Z comparing his album sales to the Beatles…..makes no sense!!!

    • Raz!

      No one is comparing the sales…..

  • Tony Montana

    Dr Dre Detox gon do a milli first week if its to drop

    • Raz!

      But it’s never dropping….

  • YMCorey

    Adele is going platinum the first week.. Watch

    • Raz!

      Yes we read the article…..

  • triggacity_813

    C5 gonna sell like C2..decent at first but then once ppl actually start listening to it its gonna go platinum

  • Raz!

    500k ain’t bad, I wonder how many Eminem will sell the following month….

    • Tuned

      Somewhere around 800k

      • Raz!

        Sounds about right….

  • C5

    C5
    TRACK 4.
    Lil Wayne- She Never Loved Me Ft. Nate Ruess

    • Raz!

      No….

  • Tuned

    And Tez probably in the office being a mathematician

  • Ye’

    The highest selling rap album of the last two years only sold 750k y’all act like 500 is bad in 2014 that is like 900k

    • Tuned

      500 is bad for a Carter album in 2014

      • Raz!

        No it’s not, its about right…..

      • Ye’

        You just don’t understand the market that is a high guess honestly it might now even be that much

  • @YungGOnline

    Wayne can ! !

  • TRUKFIT

    WAYNE LOST SOME OF THE FANS WHO BUY HIS ALBUMS WITH I AM NOT A HUMAN BEING 2

    IF C5 IS A GOOD ALBUM THEN ITS HIS NEXT ALBUM THAT WILL SELL HIGH

  • Wayne

    YouTube C5 track 4 it just leaked….

    • TRUKFIT

      DONT BE DUMB

    • HawaiianPunch

      Better post a link cause I cant find shit lol

  • Linoh Locc

    Hopefully There a Song like ” Prostitute 2 ” or ” I Can Take Your Girl ” on C5

    • TRUKFIT

      HOPEFULLY

      • Linoh Locc

        It’ll be pretty dope huh

      • Foggy

        noooooooooooo wait till the album drops

        • Linoh Locc

          Nigga there just wishes, calm ur tits down

  • Wayne

    Cv has been getting promoted they went on a damn tour that cv was mentioned and was the background..

  • Wait on it..

    Doesn’t matter if he sells a half a million or 4 million or if it comes out in 11 days or 4 months he is the best rapper of all time show the man some respect wait for him to finish the album buy his album find 15 friends bum a dollar of them and buy his shit..

  • Tc6

    Selling a lot and making good quality music are two things different

  • Renzo

    EVERYBODY THATS A REAL WAYNE FAN TRY TO BUY THE ALBUM !!!!!

  • Linoh Locc

    I got a good feeling C5 gone be da best !! Best Rapper Alive #WeezyFBaby

    • MAD£A

      Lmao.. No.. J cole & Kendrick’s albums

      • Linoh Locc

        Well u can get both dem albums and shove dem up ur ass Fck nigga

  • Billboard 100

    Hello!We estimate what the artist is projected to sell through surveys.Will it reach 500k?Could be less or more.But surely not 1 million trust me..Thanks guys!

    • Linoh Locc

      Go fuck your self ! Wayne gone get to da day one agian ! So fck wat u say !! Hes still da best rapper alive #WeezyFBaby

      • Ozira

        What’s your favorite dickriding position..?wait let me guess!!!”cowgirl”.

        • Linoh Locc

          Kill yourself, Fucking fagget ! .

  • Prince_Academics

    Ded-i-ca-tion 6 Bitch

  • Chuck_Brazy

    Wayne is slept on, even by his fans. Get ready to hop on the Wayne Train once C5 goes Platinum its first week & a hot single drops that takes over the radio and clubs. #C5 #aMilli

    • MAD£A

      He slept on bc he subpar. If Kendrick, Cole, Drake, Krit, were in their primes with Wayne.. He wouldn’t of stood out as much as he did

      • Sk

        He still wouldve been better aint no denying that

        • MAD£A

          Oh ok

          • tunexx

            Kendrick would never be in his prime when wayne was. Cause wayne influenced him. So without wayne, kendrick doesn’t have a prime

            • MAD£A

              … Oh my…. Stop with that bull.. Never rapped with Wayne’s style.. Wayne took off 06-08 ..
              Kendrick was rapping b4 that.. His first mixtape sounded like Jay Z..

              He wrote his first rap after listening to Dmx.. Foh I have posted songs on this site from 07 08 kendrick was totally different from wayne. more vicious

              • tunexx

                Sad when your favorite Rapper has to sound like someone else to be good. Wayne made his own style

              • Lol

                Except Kendrick’s c3 mixtape…

                • RK0 BitcH€s

                  HE DID THAT DAMN MIXTAPE FOR FUN BC THEY WERE WITH WAYNE IN WASHINGTON FOR JAY ROCK.! MADE IT IN A DAY! STOP.GIVING FAGGOT AS WAYNE CREDIT LIKE THAT MIXTAPE REALLY MEANT SOMETHING.. KENDRICK WAS ROCKIN SHOWS WITH 8-10 people in 09 & didn’t really start getting recognition until 2010 when he was just Kendrick Lamar.

              • RJ Brunson

                This explains why Kendrick made a mixtape DEDICATED to wayne. I rest my case.

      • blahhh

        But he still would be better only kendrick has something to compete with Waynes best the others dont

      • Ty Jenkins

        what? are you dumb or just stupid? wayne went with kanye ti and jay’s amazing albums in 08 with C3. Who tf did Kendrick go against?

        • Ty

          And nas

          • triggacity_813

            & Lupe

      • triggacity_813

        Lay off the PCP bruh

      • HawaiianPunch

        If anybody slept on, its Krit. That dude a beast fr

      • Chuck_Brazy

        LOL none of em would be here without WEEZY

  • Lil Roy

    FUCK DAT WAYNE NEEDS 1 MILL 1ST WEEK !!!

  • Lil Roy

    WE ALL NO WAYNE GOT HITS BUT I CAN’T WAIT TO HEAR THE OTHER RECORDS ON THE ALBUM.

  • NMFG_

    tha carter 4 was underrated….the carter 5 is gonna be Overrated! 2 4 5…

  • infamous

    nigger shit, this album WILL be delayed and is going to be a i told you so 1 year later disappointment
    go cut your own head off nigger. black skinned satan nigger

    • weezy

      Shut di fuck up

    • Linoh Locc

      Gtfoh fuck boy , nobody care wat ur hating ass gotta say

    • tunexx

      Worthless fuck

  • BEE

    Kanye Sold 300k first week, he’d be second behind Eminem and Jay Z.

    • choco prince

      No. Behind Drake

      • BEE

        Drake aint in his league.

        • choco prince

          650k first week says yeah

          • BEE

            Imma try this one more time in English. Drake is not in Lil Wayne’s league. Understand?

  • mortimerr2014

    500k seems to be pushin it tho we all know it won’t sell more than that or near a milli just not enough promotion. Fuck sales tho Wayne already proved he can go platinum first week c5 about to be classic shit that’s all that matters

  • ARawww13

    They dont need promo cause its automatically gonna sell 500k first week plus the nigga already gots $$$ so anything he does now is for us fans

  • Carl Ferguson III

    C5 should sell close to a million can’t wait to hear the best rapper alive drop these crazy ass verses C5 season

  • triggacity_813

    If they don’t drop anything between now & the 28th then itll probably sell 300k-500k..if they drop that one Mannie fresh song or side bitch it’d definitely be at least 750k

    • LuvCoolJ

      Dropping a single between now and the 28th won’t make much difference

  • tizzler

    true

  • Kizz

    500k is scaled to a milli for 2014 that’s why Taylor’s is scaled from 1.1m to 750k so I don’t know why errybody is complaining pop artists are barely making the 100k mark #weezystaywinning

  • thankk you!

  • tevo

    I’m buying two copies

    • CV

      Everyone should. One on iTunes and cd format for the whip. (for those without the aux jack)

  • Trey Hambrick

    Im buying it. So ready for tha carter V

  • Alicia

    These people are gay af. Wayne is definitely selling more than 500k. ..

    • shadow

      respect u

  • Nipsey sold a mixtape for 100$ so wayne c5 album can do great if the fans still love me

  • Chase Allison

    its gonna sell more than 500k hands down. you cant go by sells these days anyhow. Who yall gonna think gonna buy a young thug album. i mean i know he has fans. im a fan. but the young thug fan base aint bout to go buy a album. i mean we hear these songs the day there released and can find somewhere to download them in 5 min.

    CARTER 5 OVER EVERYTHING..thank you jesus

  • Quik flip

    Wayne gone get the numbers but am I the only on that didn’t see the October 28th release date for CV !!! Album will be pushed back

  • Chase Allison

    Weezy F the God…i pray for carter 5. A Milli first week, 7 days all Weezy need. ready to twist two up, sit back and turn the musik up. I aint been this hyphed since prom night, I know weezy gone go in, like it aint never too tight!

    Best Rapper Alive

  • Jon Royal

    All ik is it bet not get pushed back. I’m copin on the first day its in stores #CV #BelieveMe

  • Malawi Racum

    JOIN THE NEW WORLD ORDER OF ILLUMINATI TODAY IN (UNITED STATE) OF POWER PROTECTION, INFLUENCE,WEALTH, STARDOM, FAME do you want to join illiminati to become famous and to make your dream come to reality, If you are interested in joining the brotherhood, now is the time and chance to do that. Join the illuminati today to get $25000 every 3 days and $1000000 monthly membership blessing for doing what you love to do best contact: illuminatsatanictemple@gmail.com, or call +27620171252 to change your life for the better.

  • rongotti

    Its going to sell a Milli first week due to the tour you know how much buzz they had..how many old songs he spit on DAT Wayne vs drake tour.its definitely selling a mill fuck a promo and all DAT happy shxt krazy is enuff the video is enuff #facts

  • jaleel bell

    LONG AS IT TOPS DA CHARTS WITH GREAT MUSIC, IDC WHAT IT SELLS.

  • RJ Brunson

    Kendrick bout to go Pop. Just like B.O.B. then he gonna fall off lol. Tries to be Eminem too much. I’m not a big Em fan, but I know Kendrick ain’t nowhere near close to spitting like Em

    • RK0 BitcH€s

      oh kendrIck gOing pop when the album is described as being really dark aggressive/emotions full of storytelling a lot of dre production lmao.. Don’t fucking dare put kendrick.& corny ass Bob in the same sentence

    • RK0 BitcH€s

      & fuck em and his 1dimensional corny hook making weird wacky twisted content ass

  • sloppyMEATcurtains

    2 Chainz: Hey mama! Where’s my helmet at? I gotta go take a bubble bath.

    Kendrick Lamar: I’m just sitting on the Lou trying to get to you but all that’s happening is doo doo doo doo!

    Gucci Mane: Gucci man stuuupid, stupid retarded and I just farted, where’s my carmex.

    Lil Wayne: Te he he ha ha we are not the saaaame, because I am epileptic and your not hahahahaha TUNCHI!

    Stay tuned

  • dnyght2

    I wonder if this is real

  • Looh

    screw 500k ,we goin for a million sold in the first week, this Tunechi not your average rapper okay

  • shadyxv

    haha u lil wayne fans mmlp2 sold 792,00 first week and already double platinum fuck u wayne fans shady #GOAT

  • shadyxv

    fuck u skirt wearing fags EMINEM IS THE GOAT

  • BEE

    Krazy was slept on, the truth is Wayne’s style of rapping is now outdated in 2014, not that it wack, it aint just what poppin anymore.

  • Daddy’s Opinion

    Regardless of what his numbers are, it’s good that he’s still at least going gold after first going platinum 15 years ago. Only 2 other rappers are doing that. Wayne replaced Pimp Juice.

  • Salvador Lopez

    I’m downloading

  • lil wayne fan

    anyone know why we can’t preorder the album on amazon or iTunes?

  • CMB_

    damnnnnn