Interviews, Young Money Ent

Lil Wayne Speaks On His Favorite Nicki Minaj Verse, Her “Anaconda” Video, “The Pinkprint” & More

Wed, Nov 19, 2014 by

Lil Wayne Speaks On His Favorite Nicki Minaj Verse, Her Anaconda Video, The Pinkprint & More

Complex chatted with Lil Wayne for a quick interview about his Young Money artist Nicki Minaj, which will appear in the December 2014/January 2015 issue of Complex magazine.

Weezy F Baby spoke on Nicki‘s upcoming The Pinkprint album, how she has grown as an artist, his reaction to her Anaconda” music video, his favorite verse of all time by her, why he is proud of her, and more.

You can read the interview below. If you missed some behind the scenes photos from Minaj, Wayne, Drake, and Chris Brown‘s “Only” video shoot, you can check them out here!

What are you most excited to see from Nicki on The Pinkprint?
Her going back to her roots. Bar for bar straight lyrical content. Honestly, don’t know what to expect because she can be unpredictable at times when she gets in the studio.

In your eyes, how has she grown as an artist since her last album, Pink Friday: Roman Reloaded, The Re-Up?
She’s grown a lot. The last album was showing her versatility—how she can make a straight hood/club banger and at the same time, still be dominant in the pop industry. Now that she has tested the waters all she’s doing now is going back to where she enjoyed best.

Since you’ve heard some of the new album, what were you most impressed by, so far?
Honestly, I haven’t heard much. I don’t really go into the studio while she recording. From what I’ve heard I’m impressed on her metaphors. It’s like she’s painting pictures on some of these records.

Describe your reaction to the “Anaconda” video in a few words.
I don’t have a few words. I got a few letters… “OMG.”

What’s your favorite Nicki verse of all time?
Damn a verse though?!! Right now I’m gonna have to say the verses from “Lookin Ass Nigga” went in. I say this ’cause that shit she said was based on some true life stories. Like if you listen to what she’s saying you can actually point out a few people that you feel like she was talking about.

Finally, what makes you most proud of Nicki, as an artist, and someone you’ve known for years now?
How she has evolved as an artist. She got the right team and people around her. From Laurie, SB, Kidus, Joy, Ei, and more each bringing different talents is instrumental. She has built herself as an artist furthermore as a brand! Her being a female and being able to do a five-year run is unheard of in this sport – belee dat!

Share and Enjoy:

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  • choco prince

    Is he still pretending he didnt smash Nicki

    • Prince_Academics

      Lol

    • fewcha

      naw they aint had sex

      • Mike

        She used to call herself Nicki lewenski and he the president

        • fewcha

          doesn’t mean shit you dumb fuck

    • Realist YM Fan

      she said on her only verse “I never fuck Wayne I never fuck Drake all my life man fuck sake” Why would she said that if she did and why would Wayne say this ” I never fuck Nick and thats fucked up if i did she’ll be fucked up”

  • Smh

    I hate when people say he fucked Nicki

    It’s obvious they didn’t and they have a great friendship

    I guess it’s just the virgins who don’t see it

    • Swift_TrukIt

      im pretty sure they did

      • Realist YM Fan

        she said on her only verse “I never fuck Wayne I never fuck Drake all my life man fuck sake” Why would she said that if she did and why would Wayne say this ” I never fuck Nick and thats fucked up if i did she’ll be fucked up” ofcoarse fans always gone think that shit but nobody knows foreal

        • Anthony Soprano

          Yes, because Wayne, Drake and anyone else who is a REAL man is going to admit that they have slept with her. No, lol.

        • Chris

          Wayne said her ass is tight

        • Tune

          That was just for entertainment wayne def ran through nicki a couple times but drake he probaly got friend zoned

        • Tp3 da truth

          Do you really believe that you prolly the only one who believe that

        • Swift_TrukIt

          I think there lying..to make ppl think they didnt..

    • triggacity_813

      They fuckin on the low

      • Realist YM Fan

        she said on her only verse “I never fuck Wayne I never fuck Drake all my life man fuck sake” Why would she said that if she did and why would Wayne say this ” I never fuck Nick and thats fucked up if i did she’ll be fucked up”
        .

      • miszcz

        I think she will is song about threesome with Nicki.

    • Weezy

      U must be a virgin if u think he didn’t slam nicki

  • fewcha

    who else just wants to punch this face so much?

    • THEFIREMANB1TCH

      Fuck that GirrafeBoy!!

    • Poor Homie Quan

      Arthur the aardvark lookin ass nigga

    • triggacity_813

      Crash bandacoot lookin ass nigga

    • jwade2144

      Olé Arthur the cartoon looking ass nigga

      • 504HardHead

        I remember that shit boi! Lmaoo like 10 or 9 years ago.. Hahaha duck ass nigga tez

    • Miikeey

      Hahaha

    • Good Interview

      Tyga’s brother? Lol

    • taneccy b

      CHECK MY BARS, I´M THE NEXT WAYNE

      last year they had the grammys
      they left me in the college
      collecting knowledge
      annihilating the projects
      feeling like a genius
      wayne´s offspring
      i gained everything from him
      my mainspring is maintain the gene of hip hop
      so imma pop these rappers brains
      showing em the pain behind the fame
      your music content is a shame
      so imma rob you all your fans
      masturbate their mind till they ejaculate knowledge
      let´s go, i´m the triple six
      this is apocalypse
      i see the x on your face and i´m the malcolm… malcolm
      AK in my hands,47 bullets in your chest, your welcome… welcome
      who can stop me
      who can block me
      imma knock you motha fucka
      it´s young soda motha fucka
      you better run motha fucka
      run, run motha fucka
      i´m your cul de sac
      this is a coup d´ etat
      bow to me, im the new rap god

      • Haha F*ck That Guy —>

        Bro u suck so bad that Lil Wayne might just have to send Marley G after u now lol real talk tho, u say ur the next Wayne? Bro if u were the next Wayne u wouldn’t have to come to this site and type lyrics (that by the way make no fucking sense) u would be so well known but u aint, u a fake ass nigga with no talent….Word from the wise, don’t quit ur day job. U started this verse with a Lil Wayne lyrics so right off the bat u are copyrighting his shit…but hey good luck

        • TRUKFIT

          LMAO

      • Tp3 da truth
      • Kidd

        On to the next one *Swizz Beatz voice

    • TRUKFIT

      HE AN UGLY FUCKA

    • WeezyF0708

      how do you guys hate on this man so much when you guys arent behind the seens and have no clue about anything lmao?? you guys are just puttin on the blame cuz you heard that hes his manager…i think its funny tho

  • Lets gooo

    20 days till the album and 4 days until the single!!!!!

  • Zee.

    Pinkprint

    • Patrick H

      I hope there is another Wayne feature on there.

      • Zee.

        Me2 dwg

    • fewcha

      will be wack

      i kinda like bed of lies tho

      but anaconda and pills n potions are wack

      only aint that good either

      • Tony Montana

        Bed of lies thanx to Skylar Grey…. the verses sounds like leftovers from pills n portions..

        • Zee.

          Yeahbut the single in total is kinda dope

      • Zee.

        I don’t take anaconda as a single, its wack but the video made it hot, that’s y its double platinum now. I think it was all for publicity stunt or you can say promotion

  • Jafar

    He probably jerked off to Anaconda video.

    • Patrick H

      Maybe because I know I did lol.

      • Jafar

        I did too lol .

        • #1 fapper

          Me three

          • Fuck tha Fame

            Bruhh

          • Mo Fire

            da fuq

          • 504HardHead

            It ain’t that serious. Nigga acting like she was bussin it open

            • THEFIREMANB1TCH

              These niggas

      • Alicia

        What the fuck. Some of y’all on that high school bullshit. Sure Nicki looked good in Anaconda, but seriously? Y’all jerkin’ to it? That’s some shit a 14 year old would do. Y’all need some subscriptions to Brazzers or Pornhub, for real.

        • Anthony Soprano

          Hahhahhaa, oh, now that’s funny. I agree lol.

        • TheBabyy1111

          Nicki is pretty.. soo yeah

        • Khosta

          He probably jerked off to your profile picture

        • TRUKFIT

          YOUR A GIRL, YOU DONT UNDERSTAND WHAT NICKI DID TO US BOYS WITH THAT VIDEO

        • Weezy

          LOLL daymn

      • Kid Buu

        Real nigga

      • Khosta

        Lmao the audacity to say it

  • Yaaassssss Nicki

    Those pics from only are sexy

  • JC Freeman

    I have no problem with Nicki .. Its just she cocky as fuck when there is about 4 females doper than nicki with real bodies and fine..

    Two of them can blow but not as much as nickin she caters to white girls.

    SZA/Tinashe

    But 3d natee & nittty scott will rip nicki spittin

    • fewcha

      wat u think of dej loaf?

      • JC Freeman

        That in a few months nobody will give a damn about her

        • fewcha

          rofl

        • THEFIREMANB1TCH

          Ya she’s probably just gonna pull a triniddad lol

    • Red Ketchup

      Tinashe is better than nicki, rochelle jordan better than nicki, fka twigs is better than nicki. She just doesnt win.

      • fewcha

        alicia keys and beyonce better than nicki too

        • JC Freeman

          Oh yeah beyonce has the platform .. If beyonce wanted to rap it would be over for nicki. She got bars

          • Beyonce can’t rap, she did not write that verse on flawless. The bitch don’t even write her own R&B songs

      • JC Freeman

        Please youtube 3d natee control yourself and church .. And rd3d natee cypher .. Not only is she a monster.. Her body unbelievable..

        Birdman was trying to sign her last year

    • Kid Buu

      Snow the product is beast, waayy better than nicki

  • real shit

    In other news c5 round the corner time to find out just how great wayne is

  • neily

    So who she talking about in looking ass nigga video? Guessing it’s the Dubai verse

  • KheyKheyLuvTunechi

    #RAW N STRAIGHT UP MY WEEPY HAS ALWAYZ BEEN. ♡TUNECHI♡ Nicki is hardcore n he definitely spoke it.

    • 504HardHead

      Lil weepy that nigga tho

  • 504HardHead

    Man fuck that dumb shit! He said D9,either post that cV news or fuck it. After two crazy push backs…I don’t give a fuck about nothing else danny

  • KheyKheyLuvTunechi

    Goddamnit, my damn fone hit da fukn “P”!!! *Weezy♡♡♡♡♡

  • Alicia

    Who cares about Nicki! Why didn’t they interview him about C5? Now that, that would be worth reading.

    • 504HardHead

      U ain’t lying tho

    • Weezy

      Real shit

    • nineLives19XX

      Realest shit ever said ..

    • Kid Buu

      Truuuu

    • TRUKFIT

      FOR SOME REASON WAYNE DOESNT WANT TO DO INTERVIEWS ABOUT HIS ALBUM LOL

      • wasTheDeal

        Wayne dont like interviews when it comes to his stuff ya should notice this by now

  • Weezy

    Boring ass news

  • Tony Montana

    Hope Beyonce don’t drop that 7/11 track on sunday…shits FIRE!!!

    • triggacity_813

      Its alright but it sounds like Wayne should’ve been on it

  • triggacity_813

    Damn I wonder where weezy got that shirt from

  • Weezy

    Yall seen the kendrik interview

    • THEFIREMANB1TCH

      Which one?

      • Weezy

        i’m tryna post the link but i ain’t working..go on microphonebully its a website

    • triggacity_813

      Which one?

  • Mo Fire

    Lil Wayne need to do a song with Rihanna

    • ama

      i feel like they dont like each other .. they never mad a song

      • triggacity_813

        Idk she been wearing trukfit & fuck w Nicki
        Rihanna bae tho

      • Khosta

        She was dancing to no worries when Wayne performed it in the awards

      • CMB_

        Rihanna wears trukfit, She went to one of the Drake Vs. Lil Wayne tours in the summer, and at the VMAS she was dancing to “No Worries”….That would be amazing if her and wayne made a song together

    • Kid Buu

      Jay aint gonna let that happen

      • wasTheDeal

        What he said ^^ i think jay is behind it

    • TRUKFIT

      NAH SHE SUCKS

  • Weezy

    i’m a nigga wit money
    i’m a nigga wit money
    i’m a nigga wit money and i don’t love that bitch
    i tell her bitch bitch bitch bitch make me rich

    i’m a nigga wit money and i don’t love that bitch
    ye, backpack full of stacks all the bitches love me
    don’t compare me to these rappers I’m on a different budget
    i ain’t even gotta practice, never gettin rusty
    no i ain’t lookin down but i see no one above me
    the paper bag brown, wit dirty green money
    the bank account good, full of clean money
    fuck chain money
    i blow ring money
    i got that mothafukn never seen the bing money
    magazine money
    do a spread on me
    and u can turn ur back but never turn the feds on me
    leave a note attached, we got ur lil homie
    we need bread homie
    or thats ur dead homie
    i’m like a corleone, meet the fkn job
    i can get u whacked or give ur ass a job
    Weezy F. B
    i holla CMB
    coca-cola classic
    caffeine free

    • WeezyDaGOAT

      Lil Weezy Ana

    • YoungJT1092

      Bruh, Lil Weezyana has nothig but classics. Smoooth New Orleans feel to it. Raj Smoove, tha greatest DJ in the world!!!-( Though I think Mannie Fresh is, lol)

  • Anthony Soprano

    I’m going to swing, from the chandelier!!!

    • Khosta

      Lmao that’s wicked shit

  • Weezy

    i’m a nigga wit money
    i’m a nigga wit money
    i’m a nigga wit money and i don’t love that bitch
    i tell her bitch bitch bitch bitch make me rich
    i’m a nigga wit money and i don’t love that bitch

    stop playin wit me, stop playin wit me bitch
    stop playin wit me, stop playin wit me bitch
    i’m a cashmoney stunner on my 14th summer
    dick a bitch down and take everything from her
    now run to the kitchen, i ain’t hungry i ate
    bitch put 36 oz on my plate
    see my paw was cooking slabs while my mom was cooking dinner
    see my momma is a chef and my daddy was a dealer
    grand daddy was a dealer and my auntie is a killer
    i hope she know i love her, pray the pigs never get her
    my brother’s still a baby and my uncle kinda raised me
    y’all pray for his wife cuz that cancer shit is crazy
    and my daughter’s so smart that it scares me
    her mother is an angel, she’s always there for me
    and me i’m just wow, i think i need therapy
    because i’m goin after that money no matter where it be

  • kizz

    is anyone else listening to the Christina and Wayne collab songs to get warmed up by what is coming

  • The 100

    I’m excited to hear the pink print, I can’t say the same for the carter 5. Nicki has been on point with her music even though I hate the anaconda record

  • e dog

    I wish one last weezy Wednesday would happen today

  • Weezy

    there ain’t a cat out green that could deal with weez
    homie quick like coupes, ou! feel the breeze
    and i’m hollygrove’s heart, the hood me me trill
    the hottest hot boy baby, time reveal
    and i’m momma’s oldest boy, papa’s first seed
    but papa’s not real, he don’t bleed what i bleed
    i’m 19 strong, a kid wit a kid
    and ain’t too many people outdid what i did
    i rock bricks down, i rock err’ town
    i puff the best dro, pound for pound
    now say round, the boy tough not bluff
    yeezy weezy, young money squad up
    whoever don’t like it, mount up
    then down ya go, i been a champ like the dude monroe
    not in 10 years, they still wouldn’t have planned it
    for everyone to fall and i still be standin

  • e dog

    i think this Sunday it’s gonna be on iTunes with start a fire if you pre order it can’t wait!!!!

  • Wesley B

    Cant wait for Start A Fire! But what I dont get is, why did he release Gotti, which is on cd 2 and now a single from the first cd? Something isnt right, maybe C5 will be 2 cds on the 9th?

    • Khosta

      You are obviously an idiot

    • CMB_

      Tbh…I think Theyre just gonna release C5 as just one CD with About 17 tracks and then For D.O.A. he will put the left overs

  • Kid Buu

    Does nicki have any classic albums or mixtapes?

    • Khosta

      Pink Friday her first album

      • blahhh

        Is not a classic

        • Khosta

          Go listen to it again

          • blahhh

            A good album doesn’t automatically mean classic. The album had no impact, influence, and didn’t stand the test of time

    • WeezyDaGOAT

      She has verse on D3 for still i rise and DD3 on dont stop, wont stop. Pretty old I guess

  • Khosta

    Honestly I’m too busy bumpin off day to read this
    “Oh I, don’t give a fuck about these niggas all iñ my face”

  • Okay

    Can we get a new single plz

  • MoeB

    Hate to say it but C5 on 12/9
    & Pink Print 12/15
    Ion believe it man

  • TRUKFIT

    NICKI SOOOO BAD

  • Fanboy

    Tygas better then wayne

  • Trukit

    Man all you pussy niggas drive me crazy
    Make me sick to my stomach, I feel
    nauseated
    All you haters hold hands and jump off a building
    I could still taste her pussy, memorabilia

    • Khosta

      Backpack full of artillery

  • wasTheDeal

    Belee dat