Interviews

French Montana Speaks On “I Ain’t Gonna Lie”, Confirms Himself & Justin Bieber Are On Lil Wayne’s “Tha Carter V”

Tue, May 12, 2015 by

French Montana Speaks On I Ain't Gonna Lie Song, Confirms Himself & Justin Bieber Are Featured On Lil Wayne Tha Carter 5 Album

French Montana recently chopped it up with MTV for an interview about his latest mixtape, Casino Life 2: Brown Bag Legend, which includes the song “I Ain’t Gonna Lie” featuring Lil Wayne on it.

During the conversation, French mentioned that he thinks Weezy is one “of the biggest artists of our generation” and how he is lucky to have him as a friend.

While talking about the “I Ain’t Gonna Lie” collaboration, which Montana revealed it took Tunechi just 20 minutes to record his verse, he also gave away news that himself, Justin Bieber and Tune have a collabo on the upcoming Tha Carter V album.

You can watch French Montana‘s interview with MTV after the jump below. I would guess that Tha Carter V track he is talking about is “Just Chill“!

“Hands down Lil Wayne is one of the biggest artists of our generation, if not top three. Wayne is always there when you need him, every time I needed Wayne… he been on damn near all my big records from ‘Pop That’ to ‘Marble Floors’. Wayne always comes through.”

“I remember I was in the studio and I came by and he was doing a song with me, him and Justin Bieber for ‘Tha Carter V’. So after we did that song, I just played him the beat [for ‘I Ain’t Gonna Lie’] and I already had the hook on there, and he was just like: ‘keep that playing!’ Then he went and sat down in the corner and wrote the verse, then went right in the booth and spit that joint out. [It took him] about 20 minutes [to do the verse]. No pen, no paper, just sitting there. Wayne is a legend man, the way he do it… he high off music.”

Share and Enjoy:

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

  • Nukey

    Weezy stay humble

  • Jafar

    Man I forgot about C5, I know it won’t be out for so long (probably 2016).
    I just need FWA right now.

    • JTRowling

      Truth

  • Richft3

    He don’t know which version think lmao

    • CarterBoy

      which version of what?

  • Patrick H

    Just 20 minutes? Damn Wayne……

  • CarterBoy

    c5 = the new detox

  • Crown Me King

    He wrote the verse?

    • CarterBoy

      yea that confused me

      but later on he said ‘no pen or pad’

      • Crown Me King

        Ohh my bad I didnt watch it good looks bro

        • CarterBoy

          no problem

      • Khosta
        • CarterBoy

          lol

  • Ak

    JB and Montana on a CV song… I don’t know what to expect…

    • Patrick H

      I’ll want a Wayne and JB only version of the song, French Montana should not be on a Carter album.

  • Crown Me King

    Jay, Nas, Em, Raekwon, Kanye, KDot, Cole, etc should be on C5 not fuckin French Montana

    • JTRowling

      Hey, what can I say…lol

    • Khosta

      Remove Raekwon, Cole and KDot and add Euro, Andre 300 and Tech9ne

      • something_you_forgot

        wtf lol

      • Crown Me King

        Ok

      • blahhh

        You on your own with tech n9ne

        • Nukey

          Na Tech should be on CV he’s good enough, he had one of the best verse’s on C4 and his albums go in bro

          • Khosta
          • blahhh

            Which is why c4 is not praised like that. Leave tech off it

            • Khosta
            • Nukey

              Na C4 got praised bro but it didn’t match up to C2 & C3 so people sleep on it, Tech is also slept on massively…. Imo he’s in the top 10 of all time

            • slick

              Stop judging, u obviously dont know talent

            • Mitch Bade

              lol the only reason people bought the carter 4 was to hear tech on it. and tech did better on that one song than wayne did on the whole album lmao. get out of here chump. waynes done an over with he went downhill and fallin fast.

              • blahhh

                if that’s the case why tech albums don’t sell as much as c4?

                • Mitch Bade

                  do you know how many stupid people there is on this planet? and with all those stupid people they dont know music. so they buy garbage instead lol

        • slick

          Tech n9ne is the real deal. I been listenin to tech almost as long as wayne, but not everyday like I have with wayne. But tech is a savage on the mic, and if u disagree you’ve never actually listened to tech.

          • Mitch Bade

            tech smokes wayne out of every album. i regret buyin waynes albums. every tech album beats all of waynes albums big time.

      • lilwayne_verses

        More like drake, tyga, and nicki minaj. These artists together with wayne will kill anything they touch. We need this power combined. These young money mcs should put their diferences aside and unite force in the studio.

        • lilwayne_verses

          They should have made at least a mixtape long ago

    • lilwayne_verses

      Love all the guys you mentioned. But you don’t hear none of them niggas as much as you gear french on the radio. French is current and hot.

      • Crown Me King

        Who the fuck cares about the radio?????? It’s hip-hop not pop.. There is no actualy hiphop played besides a couple get the fuck outta here

      • Radio

        French is easily a bottom 5 rapper out right now

    • LeveL

      He needs to stick with dating Kardashian hoes

  • JTRowling

    Damn, thank you French for keeping us informed that Weezy still raw off the top in the studio. Real.

    • wasTheDeal

      bro deff one of the greatest news to hear

  • Koussay Wayne

    No pen, no paper, just sitting there.

  • Khosta
    • Patrick H

      I wish I could spend a night in the studio with Wayne no homo.

      • Khosta

        I wish to spend 3 years with him, especially the 3 years 2007-2010

  • Patrick H

    Hah.

  • Khosta
    • Gudda Gudda

      lol

  • Khosta
  • Khosta
  • Khosta

    Time and time again I gotta turn around and tell C-Dawg

    Grab this ak off my back or theres gonna be blood all on them dawg

    Clip longer than a bitch if a nigga trip pop it on in give a nigga that shit

    Pull it right over and park your whip, everybody better run when the trunk gone lift

    Shit the only thing I’m runnin from myself with a gun when the po po come

    The nigga that talk ain’t talking bout nothing, I’m a rude boy, I murder for fun

    I’m hot bitch worse than the sun, I’m the Birdman’s son, I’m the chosen one

    I’m the god just looking for a nun, I’m the president my job here is done

  • 1017BLOOD

    IT’S FRENCH MONTANA, FUCK JOE!

    • Khosta

      It’s Truk the world, it’s Truk your girl, It’s Trukfit by the Truck load.. biaaaaaaaatch!!
      Miss that 2012 Wayne

    • Jason Caughers

      WEEZY F FUCK HOES

  • Runnli carter v

    I really don’t want french or jb on cv.. it’s okey on fwa, but cv imo he should bring out the big boys like the game kanye TI eminem justin timberlake etc, but that’s just my opinion

  • Khosta

    The guy who created Hip Hop named Wayne in his top 5 earlier this year

  • Gudda Gudda

    why didnt mtv ask french about the gucci mane song

  • Runnli carter v

    I ain’t gonna lie > every other song them have together!

  • Gudda Gudda

    and?

  • Sirbyron

    I don’t blame birdman for keeping CV especially with those feats already this turmoil with cash money is doing him good he actually wanna spit again#FWA#CV

  • Gudda Gudda

    yea who seriously cares

    its one website with one opinion and no facts

    not the whole worlds opinion

    if i owned a website i would put wayne in top 5 albums list

  • 1017BLOOD

    My hype for the Gucci Mane track is through the roof, definitely my most anticipated track of 2015 so far.

  • Gudda Gudda

    and the mikky ekko track

  • Khosta
  • Khosta
  • Khosta
  • @MFUNDOLILCM

    I swear French aint on C5 wayne is not stupid

  • flystealth

    weezy Flystealth!!

  • e dog

    Just wanna see something fwa!

  • Khosta
  • e dog

    IAMSU did a holly weezy freestyle lol

  • Khosta
  • Khosta
    • 1017BLOOD

      A Westcoast rapper

  • Khosta
    • Crown Me King

      Ass

      • Khosta
  • Weezy Eff

    FWA coming 5/15/15

  • lilwayne_verses

    All the new niggas know wayne is a monster. Wayne has got the biggest hip hop fun base for a reason. Weezy keep on doing your think. Your music is uplifting full of energy.

  • Khosta
  • Weezy

    wat happened kid

  • Khosta
    • Crown Me King

      Your mixtape is fucking awful

    • Weezy

      bro ur annoying, don’t come at my nigga like that fool

  • Crown Me King

    Fuck that radio hits I want some hard ass shit

    • something_you_forgot

      he kant sell a milli wit only that hard shit bruh..gotta have atleast one major hit

      • Crown Me King

        Fuck a milli

      • #1Stunna

        At this point in his career he doesn’t.

        • something_you_forgot

          Shit c4 didn’t do a milli ina week..ppl think/say he fell off after dat so it Only kan get worse without a real hit

          • #1Stunna

            It basically did. It sold like 960,000 copies in a week.

            • something_you_forgot

              Ok so imagine if ppl think he fell off and not payin attention to him as much..he’ll do about 800,000 maybe jus kuz his fanbase..his views on YouTube Even Declined since c4

              • El jeffe

                Thats true he aint gettin no YouTube hits anymore..

                • something_you_forgot

                  Man its sad smh..ppl jus not checkin for him as much anymore

                • Khosta
                • El jeffe

                  Yeahh maybe..

                • El jeffe

                  True

                • Sirbyron

                  Why you be worried about his popularity? We want music dude. I could careless about anything else I just wanna see weezy spit.#FWA#CV

                • something_you_forgot

                  Same here..but I want dat nigga to sell to shut people up

              • #1Stunna

                I see what your’ re saying, but we are still talking about Tha Carter V. People are going to get that sh!t regardless of radio hits. My prediction is this will be the last hip hop album to do 1 mili in a week, and if it doesn’t it will come real close.

                • Khosta
                • something_you_forgot

                  True I agree wit dat..he’ll always outsell dese otha niggas for sure

                • Ye’

                  No 500,000 tops which would still be good it’s not realistic for a rap album to sell a milli first week

    • Weezy

      not like if wayne did have radio hits they would play it..look how they treated start a fire

  • #1Stunna

    I honestly doubt the song will make the cut for Tha Carter
    v

    • mikeyt

      U have no idea what songs will go on there or how they even decide which songs make the cut stop guess in you’ll find out when it drops niggas on here act like they part of the producing team putting this shit together when most people on here don’t have the first clue about music just what sound a good to them

  • Crown Me King

    I think Wayne took French off cuz it just had Bieber on the tentative

  • Weezy

    sippin on a lil sumn sumn mind yo bidness

    • El jeffe

      I dont know why but i think it sounded a lil like cream

  • Khosta
  • Khosta
    • Crown Me King

      Ass

  • Wayniac224

    I think Euro should be on C5, I think he’s pretty solid

    • Weezy

      naa…

    • Khosta
    • El jeffe

      Like a bonus track i would be cool wit it..

    • 1017BLOOD

      No wayyyyy. Doesn’t deserve it.

      • Khosta
        • 1017BLOOD

          Thats the bro so i aint getting involved lil brah. Keep doing your music shit tho, dont let another nigga knock your dreams.

        • Crown Me King

          Man I wasn’t serious

    • fewcha

      he the new t-streets

      lazy as fuck

  • #1Stunna

    Yeah I’m pretty sure almost every rap artist recorded a verse for it lol. Remember when wiz recorded his verse for c5? And I’m pretty sure that wont make the cut.

  • something_you_forgot

    Does wayne pay ppl to do a verse on c5? kuz if so wudnt he be losin money if they song doesn’t make da cut?

    • Crown Me King

      Label pays them

      • something_you_forgot

        That’s still money he has to pay the label back..that’s part of the advance money

        • Crown Me King

          Most of the time he gets them for free or he exchanges verses

    • #1Stunna

      Naw I think he usually just trades verses.

      • something_you_forgot

        Dats wat I was thinkin..kuz ion see y tf he wud pay french lol

  • Crown Me King

    That nee Meek and Migos sounds like some 2LiveCrew shit

  • moinsen

  • toony is a way better rapper than lil wayne

  • El jeffe

    Didnt u see the tentative tracklist?

    • Mason⭐Weezy

      Nah?

      • El jeffe

        There is one for C5 where u can see all the tentative songs for it, and features

  • Amnigus

    i hoped that there would be a song with the polish rapper toony on carter v

  • cpicazo

    Justin bieber on C5 ? What the fuck this is the CARTER 5 Not a fucking mixtape . Still waiting on that FWA tho .

  • fuckbreh

    mofuckass talkin da shit main, i be like mofucka pleazs main we got the gs breh breh. shout out my homie gudda, my homie cartersosa an all em real mofos u dig mofo shit fuk brehj breh

  • toonys lollypop is way bigger than lil waynes

  • Khosta
    • Crown Me King

      Chris Paul……..

    • Real2myPeers

      First ?….. no

  • Wayniac224

    When yall think FWA gonna drop? if it even does

    • Mason⭐Weezy

      June

    • 1017BLOOD

      Some point in the next millenium

    • Khosta
    • captain real breh

      breh nreh da shit be droppin 2morrow i got da inzides u diiiiiig breh breh fuck shit breh

  • heroin is the real shit, fuck marijuana

  • Khosta
  • what does smh mean?

  • #1Stunna

    Let’s all be honest, if this song were to make the cut, CV would probably sell 50k less than what it would do without it. Cause at this point Weezy’s reputation is the only thing that matter now.

  • you know moneyboy swag?

  • Crown Me King

    Kevin gates sucks

  • Amnigus

    the name king of hate sticks on the rapper toony like bloody bandages

  • Khosta
  • bloodneck

    finally gettin sumiinon “Tha Carter5”

  • Crown Me King

    Khosta needs to be banned from this site, fuckin getting on my nerves man

  • Khosta
  • khosta needs to get banned, i agree with that pussy under me vvvvvv

  • Khosta
  • Crown Me King

    Enough trolling be back later

  • Real2myPeers

    Keep it

  • Khosta
  • tuneechiiii

    The song on tha carter v took wayne 20mins not the song i aint gona lie common danny

    • Nope.

      • something_you_forgot

        You seen Gillie da kid instagram? Song about baby needs to pay wayne

      • Weezy

        LOL

      • Crown Me King

        Legend

      • tuneechiiii

        Yes, if u paid attention french was talking about the song with bieber which then he went on to say weezys verse took 20min to record common danny.

  • NurEinHurensohn

    Heil RU

  • RhanceTheClapper

    Pls nah bruh, make that shit legendary ! No fucking Justin Queerer or Fence Montana

  • Weezy

    danny been my nigga since 08′ no frontin..we used to bbm each other on some real shit..i remember when i sent him a link of one of wayne’s performances and he actually posted it and tagged my fb page to it..thats luv mane! keep doing ur thing brotha, u came a long way..never went to another source for wayne music or anything..dan tha man!

    • fewcha

      does danny still have bbm?

      • Weezy

        I don’t know but I don’t lol

  • LeveL

    Christina Milian new tattoo

    Love Hard Tina n’ Tunechi

    • Weezy

      wayne gettin all these girls to tat his name or somethin to do with him

      • something_you_forgot

        His pimp hand strong

    • fewcha

      karrine got a wayne tattoo too lol

    • gram40

      Is that her hand?

  • Weezy

    with a period at the end LOL

  • BJ

    French Montana said Wayne took 20 minutes to write his verse but he had no pen no pad, lol I’m confused

    • _ogeezy

      He wrote in his head

  • I’m not even focused on the Carter 5 anymore. And this news don’t excite me

  • @lilkenchi

    I hate 90% of you.

    • Khosta

      I’m sorry if you hate you

  • Wayne976

    just have side bitch song on my headphone

    • Dr Carter

      How did you have the song ?

      • Wayne976

        listening to the end of the video he showed it

        • Dr Carter

          Thanks french mate

    • Malik

      I think yall over hyping that song lol I didn’t find anything special about it

      • blahhh

        at all

      • JTRowling

        Well damn, someone finally agrees! I rather Tina Turnup Need A Tune Up than Side Bitch…fuck that, the Mannie Fresh single!

  • Malik

    Facts only

    • Idk if I hate LeBron more or his faggot ass fans

      • Malik

        But why are you ok with being a hater tho smh

        • mikeyt

          Everyone’s a hater bitch u don’t like everything do u? U hate on plenty of stuff too don’t act like u don’t

          • Malik

            I don’t hate people lol that’s dumb and this is a basketball player we talking about not someone like Hitler. Tf did LeBron do to yo hating ass?

            • mikeyt

              I don’t really hate on LeBron just every other nigga that talks this dude up like he’s the best ever when the big a only has 2 rrings. So he better than Jordan or Bryant or bird or magic Johnson? People who have multiple championship rings and were always pull in of game winners in the playoffs u clearly have no idea what your talkin about u just follow the stats not what matters like the ring

              • Malik

                But but Lebron is still playing tho he can win more. But i bet you don’t want him to just so you can talk trash lol you a hater bro talking bout i just follow the stats. That’s one of the most stupid lines i ever heard

      • Mitch Bade

        i hate lebron and lil waynes new music more than i hate lebron fans lol

    • @lilkenchi

      Lebron sucks. Facts only

      • Malik

        How when he’s been the best for almost a decade???

        • @lilkenchi

          And another one brainwashed by ESPN

          • Malik

            Where do you see ESPN these are actual facts real data not opinions lol niggas really haters

            • mikeyt

              Na u just on lebrons dick like he paid u to be there lol

        • mikeyt

          U sick as hell how many rings he win in the past decade? Bein a champion means your the best not averaging the most points in a game

          • Malik

            That’s not what I said nor does that even mean you’re the best cuz LeBron didn’t win scoring champ every year since 06′. They putting all the statistics together to see who’s been the best player in the league and it’s LeBron… You mad??
            Rings are won as a team so you saying a bunch of nothing rn. Just cuz you win rings don’t make you a better player if that’s the case then you basically saying Tyson Chandler better than Patrick Ewing lol you just another hater that came outta nowhere.

    • @lilkenchi

      Ouch. Cramp. I think i’ll sit out the last 6 minutes of this finals game

    • Tinashe ♒

      Blake Griffin > Lebron

      • Malik

        Chingy > Young thug > Riak

        • Tinashe ♒

          Riak’s dick > evey member on this site

    • HipHopFAN

      KD is the best tbh

  • _ogeezy

    I dont wana hear haan!!! On c5!!!

  • fewcha

    very interesting

  • fewcha

    loooollloooollllool

  • e dog

    Anthony davis gonna be the future starting next year

    • weezyftunechi

      Nah but he a great player tho

      • e dog

        Yea he fun to watch man

        • weezyftunechi

          Agreed he a monster and he still only like 21

    • Malik

      Maybe, if he stop throwing up dumb shots that be having almost no chance of goin in. Cuz boards and blocks are a guarantee for him

      • e dog

        You talking about lebron? Lol

        • Malik

          Antony Davis

  • weezyftunechi

    I don’t even care about c5 right now at this point tbh. I lnao that bitch gon be a minute

    • e dog

      I just wanna hear his “best work” yet FWA

      • weezyftunechi

        I think we all do pimp

  • Swift_TrukIt

    He say “nigga i aint lien, nigga i aint finished” (finish line) wayne a beast

    • Dr Carter

      I didnt notice !!!

    • JTRowling

      Fuck…mind=blown. Wayne, Eminem, JayZ and Kanye should be up there with Shakespare and Hamlet

  • Tinashe ♒

    July 4 Riak gonna shut all the haters up

    • e dog

      Lol

      • Tinashe ♒

        I dont see anything funny

        • Runnli carter v

          i do

          • Tinashe ♒

            Riak was right. So much jealousy and fake people on this site

            • Runnli carter v

              how long are you gonna take this shit? like for real? we know your not tinashe

              • Tinashe ♒

                You’re* and I don’t care what you think you know

                • Runnli carter v

                  take a picture off you and riak then, and please put the lights on so we can see him tho

                • Tinashe ♒

                  The way you guys stalk lil Wayne’s life , no thank you. I would like to keep my personal business to myself. No way in hell will I trust you to just keep it strictly on this site.

                • Runnli carter v

                  seattle go home

                • Tinashe ♒

                  Do you know how stupid you sound?
                  ” seattle go home ”
                  That makes no sense

  • Yo

    I just want cv tbh

  • STEADYMOBBIN

    Weezy always come through except with his own albums smh

  • kathi

    Just put out every song you ever made and call it quits

  • Sparks

    French and bieber on cv. Dunno about yall but this just made me less excited about cv. Well I don’t mind if bieber is doing the hook to a song but French tho ?

  • Dr Carter

    Hope FWA will come this month fr

  • Runnli carter v

    Thank you
    I’ve been through it all
    The fields, the falls, I’m like Niagara
    But I got right back up like Viagra
    I am agriculture, swagger’s so mean it might insult ya
    Hah, I’m like an ultra vulture
    I fuck around and catapult ya
    Torture! Thought ya, parents taught ya
    You guys is cho-cha, I’m gone, buenas noches
    Flow – scorcher, and I don’t even write
    No – author, so – harder, so – smarter
    All about a dollar like fo’ – quarters
    Oh father, will tonight be my last?
    And if so, make sure my kids see my cash
    And I know, I’m solid like an elbow cast
    And my future will be better than my past
    Weezy!

  • slick

    Wow sucks, justin is on tha carter V what the fucc is waynes world coming too?!

  • YMCorey

    Nah French we don’t need you on a Carter Album beiber either

  • YMCorey

    When did Wayne ever need all these posse cuts on his albums.. He took the rawness away from Tha Carter craft when he added a of those features to his albums

  • Pingback: (Video) French Montana Talks New Music And The Carter V | Stunnalife()

  • JTRowling

    Im gonna catch hell for this so Im takin ya down with gasoline drawers if ya do, but: I dont see anything wrong with having Justin Bieber on C5. I can see “Just Chill” being a potential banger if freaked the right way.

  • @lilkenchi

    hahah no he didn’t. Now you’re just making up shit. He left, came back in, then cramped up again. After the second time he cramped he didnt return. if he “hit a clutch three” he wouldn’t of got shit on for being a bitch the next day.

    • Malik

      First of all I’m talking about the finals against the thunder
      Second of all… Whatever Lebron does gets shitted on. He hits the game winner and what y’all say, “oh it was supposed to be a technical foul on the coach for trynna call time out”
      He has 2 championships, and what y’all say after that, “oh it was Ray Allen that won it ” foh yall niggas is wack

  • sheri

    Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

  • Appreciate it!

  • Mitch Bade

    you are putting justin bieber on your cd wayne? damn man you went way downhill. good thing i wont buy that album.